Rutiner

Jag har rutiner, en hel del. Jag märker andras rutiner också. När jag går till skolan från tåget i Stockholm har jag börjat tänka på att det är samma människor jag möter varje morgon och att det är samma människor jag åker tåg med varje morgon.

Tänk vad konstigt att jag möter samma människor varje morgon men aldrig har hälsat eller sagt ett endaste ord till varandra (möjligen "är det ledigt här" på tåget)...

Varje morgon... :

Sitter det mittemot mig på tåget en man som skriver på sin dator..

Kommer en kvinna i glasögon och rosa jacka och ser stressad och bitter ut precis innan tåget ska gå..

Går jag om, en rätt kort och kraftig kvinna när vi går av tåget, hon har en väska där det står black Viking och jag läser det varje morgon..

Går en tjej med svarta jeans och en blå plastmapp om mig på torsgatan...

Strax efter det möter jag en kvinna i röd fleecejacka som tänder en cigarett...


Varje morgon... Sen finns det självklart en hel del jag träffar på på vägen hem och på Ica också :)


Hur sjukt är inte det är, EGENTLIGEN? Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback