Pengar pengar pengar

Jag blir inte klok, när man väl börjat "googla" någonting så finns det 1000 olika svar om "hur det ska vara". Som nu till exempel. Jag måste växla pengar till Turkiet. säger någon att man ska växla till Euro först här i Sverige och sen till turkisk lira i Turkiet (för det tjänar man mest på?), samtidigt som jag hör att man ska ha Euro för att dom vill ha det där nere. Sen säger en del att man ska växla in alla pengar i Sverige direkt till lira eller att man tar svenska pengar och växlar där nere till lira. Jag blir så förvirrad. Självklart vill jag ju få ut så mycket som möjligt av mina fickpengar men hur mycket tjänar man egentligen på alla dom här omvägarna?

 

Det verkar för övrigt helt omöjligt att se vad dom turkiska växlingskontoren har för kurs så jag tror jag skiter i alltihopa. För visst är det ENKLAST att bara växla alla pengarna till lira på Arlanda innan man åker??

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback