Monday I have friday on my mind again

Jag kan ha gjort ett av det godaste bröden i min bakmaskin i förrgår. Perfekt gräddat, perfekt yta ungefär som på en croissant. Brioche (som det heter) kommer bakas många gånger till..
Egentligen när jag tänker efter (och för att inte ni ska behöva sitta avundsjuka) så är det bara ett helt vanligt bröd men ändå.

 

 

Ochom vi går över till någonting helt annat så har jag försökt rädda en humla nu på förmiddagen som först var halvt dränkt och som jag sen uptäckte var täckt i löss eller nåt liknande. Jag måste väl klassas som en riktig djurvän om jag med ett gräs-strå försöker pilla bort lössen och rädda humlan?

 

 


Kommentarer
Postat av: Sannie - Life in the USA

nybakat bröd är det bästa som finns! :D

2011-05-23 @ 17:05:58
URL: http://sannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback