Ein echtes Abenteuer für sich

Okej vi är hemma- Kom hem igårkväll efter ett par timmars förseningar. Och ja, det var verkligen en upplevelse att åka buss till Tyskland.

 

Först åker man buss i drygt en timme ner till Helsingborg och tar färjan över till Helsingör. Där käkade vi pølse till frukost.

maddeleen eriksson

 

 

Några timmar senare, befann vi oss på båten mot Tyskland. Något större båt. På bildäck hamnade vi bredvid ett tåg. Dom körde alltså ombord tåget i Danmark tog färjan över innan dom fortsatte med tåget mot Hamburg som var slutdestination i Tyskland. Ganska häftigt.

 

 

 

Sen var vi äntligen framme i Puttgarden, Border Shop. Här var det fyra våningar med miljoner olika sorters alkohol och godis..

 

 

 

 

 

När vi kom ut från Bordershop var det storm. Jag blev lite orolig för att åka med färjan tillbaka till Danmark. Men på grund av helt sjuka köer och att en färja gått sönder så behövde jag inte oroa mig för den resan förrän ungefär två timmar senare när vi kom ombord. Väl ombord var det inte så farligt alls. Jag blev inte ett dugg sjösjuk som jag hade oroat mig för (det blev däremot några som satt bredvid oss i restaurangen på färjan). Jag tyckte mest att dom verkligen borde ha haft fler räcken att hålla sig i och handtag inne på toaletten eftersom det var väldigt svårt att gå rakt eller att ens stå rakt utan något att hålla sig i.

 

När vi kom hem var det bara att börja packa upp allt. Jag kan säga att det blev en hel del. Jag behöver inte göra varken en till Tysklandresa eller ens gå till Systembolaget på ett bra tag.

 

 

Som ni ser behöver vi hjälp att provsmaka!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är väl klart man ställer upp för sin dotter....o provsmakar...;)

2011-07-14 @ 12:04:26
Postat av: Sofie

snart kan vi provsmaka allt ;)

2011-07-14 @ 16:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback