Mm Mm Mmmm

Jag gjorde Amerikanska pankakor till middag, utan mjöl eller nåt sånt. Trodde inte det först, men GUD vad dom blev goda, speciellt med förska jordgubbar och grädde till.. Mm mm mmm.. Blev ganska mycket smet kvar så det blir pankakor till frukost imorgon!

 

Pankakorna åt jag framför Allsång på Skansen :)

 

 

Jag tog :

1 dl mjölk
3 ägg
Några matskedar Rysk yoghurt
1,5 msk fiberhusk
1,5 tsk bakpulver
Lite vaniljsocker

 

Dom var lite kladdiga och svåra att vända i stekpannan med en stekspade, så för att det skulle bli bra var jag tvungen att kasta upp pankakan och vända den i luften. Jag vet jag är grym.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men så bra! Då kan man kanske få ett smakprov när man kommer på besök :)

2011-07-05 @ 23:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback