(jag vet inte vad jag ska ha för rubrik som inte handlar om snö)

Ja imorse var alarmet ställt på 0600. Inte så farligt att gå upp om det inte vore för den där huvudvärken. Vart kom den ifrån och varför?

 

Riktigt mysigt att kvart i sju gå mot fjällgården helt tyst, mörk och ensamt i massa nysnö.. Antar att det inte blir lika lugnt sen när alla gäster kommer, alltid är det några som är uppe med tuppen och ska ut ..

 

Det var en lugn dag, jag följde med Gunilla som har jobbat där i ungefär 6 år, vi städade och hon visade mig runt lite också. Sen redan vid 10-11 var det dags för ett litet möte/träff eller vad man ska kalla det.. Vi satt ner och pratade lite och för första gången träffade jag dom andra "säsongarna" som ska jobba inom städ.. Det blev klädprovning och sen lunch, idag stod ärtsoppa och pankakor på menyn. Helt ärligt så tog jag faktiskt ärtsoppa men detvar absolut ingenting för mig (men tänkte att någon gång ska man väl prova..)

 

Klockan var inte mer än två så blev vi lediga för resten av dagen. Vi gick runt och kikade lite. Jag hälsade på uppe hos andra personalen där dom är liiite fler som bor än nere hos oss. Haha typ 20pers fler? Vi tog sen en tripp till Funäsdalen för att handla lite. Bra tänkte jag och skrev en liten minneslista i hjärnan att mjöl, havregryn och te är nog det jag skulle behöva.. När jag kommer ut från Ica har jag köpt cayennepeppar, fiskpinnar och äpplen, vad är grejen med det liksom ? hah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback